Thursday, October 3, 2019

جمعیت کانادا


بسیاری از کشورهای توسعه یافته و پیشرفتهتوقعدارا هستند جمعیتشان تا 50 سال دیر کاهش یابد ;ولی کانادا با همگیآنان فرق دارد! به این دلیل‌کهپیش گویی می شود کاسه نیم قرن آتی جمعیت کانادا به یاری جذب مهاجر ارتقا چشمگیری داشته باشد . آنگونه که Statistics Canada گزارش داده است جمعیت کانادا تا سال 2068 ممکن است به بیش تر از 55 میلیون نفر رسد;حالا آنکه در سال 2018 جمعیت کانادا حدود 37 میلیون نفر بوده است .
ولیرویش جمعیت در کدام استان های کانادا بیشتر به دیده می خورد؟ Statistics Canada در گزارش خویش آورده است که طی 25 سال آتی جمعیت بعضا استان ها و قلمروهای کانادا ارتقا خواهد اشت در حالیکه بعضا از استان ها نیز با کاهش جمعیت مواجه خواهند بود .
در تمام سناریوها و تدبیرهامشخص و معلوم است که جمعیت انتاریو در حالاارتقا است و برآورد می شود تا سال 2043 حدود 20 میلیون بومی این استان باشند ; در حالی که درحال حاضرفقط بالغ بر 14 میلیون نفر در انتاریو معاش می نمایند.از طرف دیگر , طی 25 سال آتی, استان آلبرتا بیشترین ارتقا جمعیت را میان استان ها و نواحی کانادا خواهد داشت و تا سال 2043 حدود 3 میلیون نفر به جمعیت این استان بیش تر خواهد شد .

به طور کلی می توانفیض گیری کرد که دو استان انتاریو و آلبرتا تا سال 2043 بیشترین ارتقاء جمعیت را خواهند داشت . برای مثال جمعیت استان های منیتوبا و ساسکاچوان هم طی 25 سال آتیارتقاء جمعیت را خواهند داشت .زمانی سال 2043 فرا رسد, جمیت این دو استان جمعابیشتر از کل استان کبک خواهد بود .

عمده تدبیرها و سناریوهای جمعیتی/مهاجرتی حاکی از این میباشند که جمعیت استان کبک با کندی بیشتری نسبت به بقیه استان های کانادا به پیش میرود.

No comments:

Post a Comment